A magyarok közel kétharmada vesz igénybe magánegészségügyi szolgáltatást – derül ki az EY 1000 fő bevonásával készült reprezentatív kutatásából. A felmérés alapján jobban aggódnak idehaza az emberek a kórházi ellátáson, mint egy otthonukat érő káresettől, egyelőre mégis jóval elterjedtebb a lakás-, mint a magánorvosi biztosítás.
Az elmúlt két évben 44 százalékról 63-ra bővült a magánegészségügyi rendszert is használó magyarok aránya, az EY hazai kutatása szerint tavaly az aktív dolgozók fele választott ilyen jellegű szolgáltatást. Leggyakrabban a 18-29 év közötti fiatalok (58 százalék), legritkábban pedig az 50 év felettiek (43 százalék) keresnek fel orvost az állami ellátáson kívül. A megkérdezettek elsősorban azért fordulnak a privát szektor felé, mert gyorsasággal, kölcsönös bizalmon alapuló orvos-beteg kapcsolattal és minőségi környezettel azonosítják.
A fokozódó igény ellenére a magyarok mindössze töredékének (12 százalék) van magán-egészségbiztosítása. Ehhez legjellemzőbben továbbra is a munkáltatók által kötött szerződéseken keresztül jutnak hozzá az emberek (50 százalék). A felmérés szerint itthon annak ellenére a lakásbiztosítás (60 százalék) a legelterjedtebb, hogy az otthonukat érintő káreset miatt jóval kevésbé aggódnak a válaszadók (30 százalék), mint a betegségek miatt. Ennek megfelelően a magyarok félelmei és azok biztosítottsága közötti eltérés az egészség esetében a legmagasabb (-49 százalék), ezt követi a munkanélküliség elleni (-25 százalék) és a nyugdíjbiztosítás (-20 százalék).
A magánegészségügyi szolgáltatásokra a magasabb jövedelműek és képzettségűek, valamint a nagyvárosban élők mellett különösen a fiatalabb korosztály nyitott.
Ez a generáció jellemzően más jellegű személybiztosítást nem köt, így egy jól kialakított termékkel egy új célcsoportot érhetnek el a biztosítók.
Az EY kutatása a magánegészségügyi szolgáltatások igénybevételének okát, módját, illetve gyakoriságát vizsgálta, valamint a magán egészségbiztosításokkal kapcsolatos attitűdöket, véleményeket és elvárásokat igyekezett feltérképezni, a piac jövőbeli lehetőségeit is feltárva. A reprezantatív kutatás 1000 fő részvételével készült. Az adatfelvétel időpontja 2021. november 19. és december 3. között volt.
(Forrás: forbes.hu)